10 Aansprakelijkheid & overmacht
10.1 Wij zijn niet aansprakelijk voor (directe of indirecte) schade bij jou ontstaan vanwege onredelijk gebruik of misbruik van het Product.
10.2 Indien sprake is van overmacht, zijn wij gerechtigd om de Overeenkomst te beëindigen (of de uitvoering ervan op te schorten) totdat de omstandigheden die tot overmacht leiden, niet meer aanwezig zijn. Jij hebt geen recht op compensatie of schadevergoeding voor hieraan gerelateerd(e) verlies of schade.
Overmacht houdt in elke omstandigheid die onafhankelijk is van de wil van Partijen, waardoor de uitvoering van de Overeenkomst redelijkerwijs niet meer kan worden verlangd, hetzij permanent, hetzij tijdelijk, zoals: (burger)oorlog en de dreiging van (burger)oorlog, natuurrampen, stakingen, excessieve afwezigheid van onze werknemers, transportproblemen, brand, gebrek aan grondstoffen, overheidsmaatregelen door enige overheid in Nederland of elders, waaronder in ieder geval import- en exportverboden, quotaregelingen, en bedrijfsstoringen bij Beiersdorf of bij een van onze leveranciers alsmede niet-nakoming of overmacht aan de kant van leveranciers waardoor wij niet of niet langer onze verplichtingen jegens jou kunnen nakomen.
11 Intellectuele eigendomsrechten
11.1 Alle intellectuele eigendomsrechten die rusten op onze Producten, verpakkingen, Website, Webshop, onze teksten, foto’s, afbeeldingen en ander (promotie)materiaal zijn exclusief ons eigendom (of worden door ons gebruikt met toestemming van de rechthebbende partij).
12 Wij respecteren jouw privacy
12.1 Wij respecteren jouw privacy. Persoonsgegevens kunnen worden verwerkt wanneer jij de Website of de Webshop bezoekt en/of gebruikt. Onze Privacy Policy legt uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en voor welke doeleinden.
13 Laat het ons weten als jij klachten hebt
13.1 Neem alsjeblieft contact met ons op als jij klachten hebt. Stuur jouw uitvoerig omschreven klachten graag zo snel mogelijk naar Consumenten.advies@Beiersdorf.com.
13.2 Jouw klacht zal zo snel mogelijk worden behandeld, uiterlijk binnen 14 dagen. Mocht het langer duren om de klacht af te handelen, dan zal er binnen 14 dagen een bevestiging van jouw klacht worden verstuurd waarin jij wordt geïnformeerd wanneer een inhoudelijke reactie kan worden verwacht.
13.3 Jij kan ook het Europese ODR platform bezoeken om een klacht in te dienen.
14 Geen verklaring van afstand van recht
14.1 Als wij een deel van deze Voorwaarden en/of Overeenkomst niet handhaven, kan dit niet gezien worden als een verklaring van afstand van het recht om dit te handhaven op een later moment.
15 Jij kan jouw rechten niet overdragen
15.1 Jij kan de rechten en verplichtingen die voortvloeien uit deze Voorwaarden en/of Overeenkomst niet overdragen aan een derde.
15.2 Wij kunnen alle rechten en verplichtingen die voortvloeien uit deze Voorwaarden en/of Overeenkomst, zonder jouw toestemming, toewijzen en/of overdragen aan een derde.
16 Ongeldigheid van een bepaling
16.1 De ongeldigheid of niet-toepasbaarheid van een bepaling in de Overeenkomst of deze Voorwaarden zal de geldigheid van andere bepalingen niet aantasten.
16.2 Als een bepaling ongeldig of niet-toepasbaar is, zullen wij deze bepaling vervangen door een bepaling die (rechtens) zoveel mogelijk aansluit bij het doel dat wij met de oorspronkelijke bepaling beoogden.
17 Toepasselijk recht en bevoegd gerecht
17.1 De rechtsverhouding tussen jou en ons wordt door de Nederlandse wet geregeld. Geschillen zullen worden beslecht door het bevoegde gerecht van Amsterdam, Nederland.
17.2 Gedurende één maand nadat wij beroep hebben gedaan op deze bepaling, mag jij ervoor kiezen om het geschil te laten beslechten door het gerecht dat bevoegd is volgens de wet of volgens de toepasbare internationale conventies.